Marketing bazodanowy

Database marketing jest narzędziem optymalizującym działania marketingowe ukierunkowane na klientów.

Marketing bazodanowy (database marketing) to technika zbierania, gromadzenia, przetwarzania i analizowania informacji o konsumentach, w celu lepszego poznania ich potrzeb, dopasowania oferty do ich wymagań i oczekiwań. Idealnym przykładem wysokiej skuteczności tej formy marketingu może być baza mailingowa, dzięki której możemy wysyłać bardzo dobrze sprofilowane wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Database marketing jest narzędziem optymalizującym działania marketingowe ukierunkowane na klientów. Im więcej wiemy o konsumentach, z którymi chcemy się komunikować, tym lepiej jesteśmy w stanie dopasować swój przekaz do ich preferencji. Jeśli precyzyjnie dopasujemy swoją ofertę do klienta, mamy znacznie większą szansę na odniesienie rynkowego sukcesu - szczególnie, gdy umiemy szybko reagować na jego zmieniające się potrzeby.

Dlatego też, umiejętność budowania baz danych, dostosowywania ich i wykorzystywania drzemiącego w nich potencjału jest w działaniach marketingowych kluczową sprawą. Dobrze skonstruowana baza maili może zdecydowanie poprawić skuteczność sprzedażową oraz procesu budowy wizerunku. Skuteczna lista mailingowa to nieocenione wsparcie dla wielu innych działań marketingowych, niezależnie od branży.

Bazy wewnętrzne

Etap pozyskiwania danych

  • niski koszt pozyskania
  • duży wpły na grupę docelową
  • poszerzenie bazy w oparciu o sprawddzone metody
  • dość długi czas pozyskania, konieczność podjęcia kreatywnych działań

Etap realizacji kampanii

  • wyższa efektywność (dotarcie do grupy docelowej)
  • targetowanie pod ofertę konkretnej marki
  • kształtowanie wizerunku firmy jako otwartej na dialog z konsumentem
  • mozliwość regularnego ponawiania działań marketingowych do tych samych konsumentów
  • długofalowy efekt
Baza zewnętrzna

Etap pozyskiwania danych

  • dostępność gotowych baz danych od zaraz
  • wysoki koszt pozyskania
  • brak możliwości weryfikacji danych
  • brak możliwości rozwijania baz

Etap realizacji kampanii

  • niższa skuteczność (dotarcie do osób niezainteresowanych)
  • targetowanie na zasadach ogólnych
  • zagrożenie wizerunku firmy (ryzyko odebrania wiadomości jako spam)
  • opłata za korzystanie z bazy pobierana jest przy każdej wysyłce
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Mamy założoną księgę GIODO i działamy zgodnie z wytycznymi tej organizacji. Podstawą prawną upoważniającą nas do prowadzenia zbioru danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie danych jej dotyczących.

Dane osobowe przetwarzamy w celu ich aktualizacji oraz wysyłania ofert handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Dane te są także udostępniane oraz przekazywane naszym partnerom, zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów o ochronie danych osobowych.

Kompleksowo zajmiemy się Twoją firmą, dowiedz się więcej o innych naszych usługach. Kampanie mailingowe →

Z niecierpliwością czekamy na Twój kontakt
Nasze biuro

ul. Walecznych 68/9

Warszawa

kontakt@osmg.pl

+48 509 090 444

ADRES KORESPONDENCYJNY
ul. Walecznych 68/9, Warszawa
TELEFON
+48 509 090 444
Dziękujemy. Twoja wiadomość została wysłana. Powrót →
Przepraszamy. Nie udało się wysłać wiadomości. Powrót →